5 arcpirító webáruház készítési hiba!
5 arcpirító webáruház készítési hiba!
2016.06.10. 11:02Webáruházad hatékonysága csupa olyan „apróságon” múlik, ami tesztelhető, és a Te egyedi esetedre finomra hangolható. Mielőtt azonban a jóról a tökéletesre jutnánk, meg kell győződni róla, hogy nem követtük el azokat a még mindig számtalanszor előforduló, bődületes hibákat, amiktől a vevők sírva menekülnek.
Hogyan ne szúrd el a webáruházad tervezését?
1. Tiszteld a törvényt!
Persze csak semmi pánik – senkiről sem feltételezünk itt semmi rosszat! Hanem Paul Fitts 1954-ben megalkotott törvényére gondolunk csupán, ami kimondja, hogy egy cél eléréséhez szükséges idő a cél méretének és közelségének függvényével írható le.
Mit jelent ez magyarul? Logikus vizuális hierarchia kialakítását a webáruházadban.
A vásárlói szemet a nagyobb betűk és az élénkebb színek segítségével kiválóan lehet terelni. De ezeket nem minden elérhető méretben és a szivárvány összes színében kell alkalmazni, ami az egyik leggyakoribb hiba, hanem csak takarékosan és következetesen, Fitts törvénye szerint a legfőbb cél számára tartogatva a vérvöröst és a FELKIÁLTÓJELES, NAGYBETŰS SZAVAKAT!
2. Ne kiabálj az vásárlóval!
Összefügg a fenti hibával a második tanács. Aki minden egyes szót nyomatékosít, hangsúlyoz a mondatban, kommunikációs öngólt lő, mert érthetetlenül beszél.
Mindent kiemelni olyan, mintha semmit se emelnénk ki. Ezért kerülni kell a túl sok kiemelést, felkiáltójelet (az ilyenszerű borzadályt: !!!) és a minden elemében bombasztikus, hatásvadász vizualitást a webáruházad dizájnjában.
(Felkiáltójelből ebben a cikkben is egy kicsit sok lesz – mert ragaszkodunk ahhoz, amit nyelvtanból tanultunk, és most tanácsokat adunk, vagyis felszólítunk egy-két dologra.:))
3. Ne nehezítsd a dolgod!
Az imént átnéztük Fitts jó öreg törvényének színét és visszáját – alias: „vizuális hangsúlyok használata, de csak módjával” –, amely közelebb viszi látogatódat az általad áhított célhoz, tudod, annak a kis „kosár” ikonnak a megnyomásához.
Még van egy lehetőség arra, ahogyan sokan királyian ellövik a webáruházuk tervét. Olyan részletes űrlapok kitöltését kérik a vásárlótól, amiben a cipőmérettől az általános iskolai padtársuk nevéig annyiféle kitöltendő, kattintandó mező szerepel, amivel akadályokat gördítenek a vásárlás elé. (Az első persze nem hiba, ha történetesen cipőboltod van.)
4. Építs bizalmat!
Ha a nagyfiúkkal (-lányokkal), azaz a világmárkákkal szeretnél versenyezni, ne fogd vissza magad! Az internetet éppen erre találták ki, mert biztosíthatunk róla: egy mobilképernyőn a Te webáruházad pontosan ugyanakkora felületet foglal el, és ugyanolyan jól nézhet ki (sőt: jobban!), mint a világ legnagyobb plázájának a honlapja.
De a világmárkáknak, „nagy neveknek” van egy nagy előnyük: nem kell külön bizonyítaniuk a látogatónak, hogy megbízhatóak. Márpedig az internetes vásárlás kulcsa a bizalom, hiszen az értékesítőt nem látjuk szemtől szemben.
A Te megbízhatóságodat tartalmilag olyan menüpontok igazolhatják, mint az ügyfélvélemények vagy például a rólad szóló sajtóanyagok, vizuálisan pedig a letisztult, egyszerű webdizájn.
Az előbbi pontok kifelejtése és az utóbbi túlbonyolítása a webáruház honlapján szintén kerülendő hiba.
5. Optimalizálj mobilra!
Épp az imént említettük a mobilt. Nem árt hangsúlyozni, hogy ma már az a webáruház, ami nincs mobilra optimalizálva, lehúzhatja a redőnyt.
Ha ellenben ezt profin megoldod, elérheted és javadra fordíthatod például azt a jelenséget, hogy a plázában sétáló vásárló showroomként használja az offline áruházat, ahol megtekintheti a terméket, és még menetközben tőled, mobilról rendeli meg a terméket.
Ugye, jól hangzik? Vedd fel a kapcsolatot velünk, ha Te is ilyen webáruházat szeretnél!