A hírlevél, mint üzleti döntés

2017.04.07. 17:11
A hírlevél, mint üzleti döntés

A mindennapi élethez hasonlóan az üzleti életben sem lehet boldogulni kommunikáció nélkül. Fontos, hogy tudasd a vevőiddel a számukra fontos információkat, amik megtartják őt az elégedett ügyfeleid körében. Tájékoztatnod kell azokat az érdeklődőket is, akik még nem kötelezték el magukat melletted, mert ez segít majd abban, hogy ők is ügyfeleiddé váljanak.

A rendszeres kommunikáció kiváló eszköze a hírlevél, hiszen e-mailben bárkit elérsz, azokat is, akikkel még nem találkoztál személyesen, és azokat is, akik már nem járnak olyan gyakorisággal nálad. Folyamatos levelezéssel kialakíthatod az ügyfélkörödet és meg is tarthatod velük a jó viszonyt.

A hírlevélküldés megkezdéséhez jó tudni már előre, hogy mennyi hírlevelet fogsz küldeni, mert így tudod kiválasztani a legjobb hírlevélküldő konstrukciót.

Ehhez két dolgot kell megvizsgálni:

  • Kiknek, pontosabban hány embernek tudunk hírlevelet küldeni?
  • Milyen gyakorisággal fogunk hírlevelet küldeni?

Kinek tudsz hírlevelet küldeni?

A potenciális- és meglévő ügyfeleidnek, akik szerepelnek a jogszerűen kezelt hírlevél címlistádon. Ha még nincs ilyened, kezdd el gyűjteni az érdeklődők e-mail címét a weboldaladon egy egyszerűen bekapcsolható feliratkozó űrlap segítségével. (Link: https://viaweb.hu/tudastar/hirlevel-feliratkozas), és kérd a meglévő ügyfeleid engedélyét is, lehetőség szerint már a jelenlétükben rögzítsd az elérhetőségüket a címlistára.

Ha a címlistád már szépen felhízott, indulhat is a tömeges kommunikáció hírlevélben.

A viaWeb címlistában pontosan meg tudod nézni az e-mail címek számát, ami megmutatja, hogy jelenleg hány embernek tudsz írni. Persze arra is számítani kell, hogy ez folyamatosan bővülni fog az újabb és újabb érdeklődők címeivel!

Milyen gyakran fogsz hírlevelet küldeni?

Amikor hírlevelezésről beszélünk, akkor a hangsúly a gyakoriságon, azaz a rendszerességen van.

Iparágtól függ, hogy milyen időközönként lehet új információt közölni. Azonban legrosszabb esetben is havonta egy alkalommal kellene kommunikálni ahhoz, hogy a folytonosság észrevehető legyen.

A tapasztalatok szerint legcélravezetőbb a heti rendszeresség, viszont csak abban az esetben, ha valóban tudsz az olvasó számára érdekes infót küldeni!

Melyik hírlevél csomagot válaszd?

A hírlevél költségének optimalizálásához érdemes azt kiszámolnod, hogy havonta mennyi hírlevelet fogsz kiküldeni. A “mennyi embernek” és “havonta hány alkalommal” értékekből ez könnyedén megtehetjük.

A képlet triviális:

Havi kiküldendő hírlevél mennyiség = e-mail címek száma * havi küldési alkalmak

 

Konstrukciók

Ha a havi kiküldött levelek száma még csak néhány száz vagy egy-kétezer körüli és az évente kiküldött levelek száma mindössze néhány ezer, akkor a FELTÖLT10 hírlevél csomagot érdemes választani, mert annak a 10.000 leveles egyenlege apránként is felhasználható 2 teljes éven belül. 

Ha a havi kiküldött levelek száma még ötezer alatt van, akkor új éves előfizetéses HAVI5 hírlevél csomag a legjobb választás, ami havonta ötezer levél kiküldését teszi lehetővé. A fel nem használt egyenleg nem fog elveszni, hiszen az egyenleg akár duplájára is felhízhat az előző hónapok görgetésével.

Ha havonta kiküldött levelek száma az ötezret is jócskán meghaladja, akkor a HAVI10 éves hírlevél előfizetéssel havonta akár 10.000 levelet is kiküldhet. Természetesen ez esetben is lehetőség van a fel nem használt egyenleg görgetésére.

 

Példákkal alátámasztva

Ha jelenleg már a birtokodban van egy 250 címes lista, amire havonta kétszer küldenél levelet:
250 (db e-mail cím) * 2 (havi kiküldések száma) = 500
akkor a tökéletes választás a FELTÖLT10-es csomag.

Viszont egy kicsit nagyobb 1.000 címes listát gyűjtöttél össze, és hetente küldenél hírlevelet:
1000 (címed van) * 4 (ennyiszer küldünk egy hónapban) = 4.000
akkor már a HAVI5 éves előfizetés az ideális.

Ha már brutálnagy 5.000 címes listád van, és kéthetente küldenél levelet
5000 (db e-mail cím) * 2 (havi kiküldések száma) = 10.000
akkor egyértelműen a HAVI10 éves előfizetés a tuti befutó a hírlevél kommunikációd.

Ennél is több kiküldés esetén kérj egyedi ajánlatot! 

Címkék:
Kíváncsi vagy a többi blog bejegyzésünkre is? Kattints ide.

Ünnepi nyitva tartás és ügyelet

A viaWeb iroda 2016. december 17-től január 2-ig zárva tart.
Az ünnepek alatt az ügyfélszolgálat e-mail ügyeletet tart vészhelyzet esetére, a szerver üzemeltetésnél pedig éjjel-nappali ügyelet lesz.

Maradjunk kapcsolatban!X