Így javíts a webáruházad látogatottságán
Hogyan javíts a webáruházad látogatottságán?
2016.03.18. 10:16A webáruházak világában sincs másként, mint a vásárlók kegyeiért versengő offline boltoknál. Ahhoz, hogy kitűnj a tömegből, nemcsak a már bevált marketinges recepteket kell alkalmaznod, hanem késznek kell lenned újítani is.
Te hallottál már arról a webáruházról, amelyik nem akarta marketingjét frissíteni? Nem?
Na látod: hát mi sem!
Tippek a webáruházad promójához
Csapjunk bele, és lássuk, hogy mi az, ami garantáltan működik. Ha ezeket a tippeket alkalmazod, nem kell a nulláról kísérletezned a spanyolviasz feltalálásával.
1. Hírlevelezés
Online vagy sem, de még él a régi etikett. Ha ügyfelednek „udvarolni”, ismerkedni szeretnél, levelet kell írnod. A klasszikus, kitaposott utak a marketingben is azért népszerűek, mert a legrövidebbek.
Ha ötleteid és ütős üzeneteid megvannak hozzá, akkor már csak egy olyan eszközre van szükséged, amelynek segítségével webshopodtól legalább heti rendszerességgel röppenhetnek leveleid a Tisztelt Címhez.
Sőt, ha igazán profi akarsz lenni, akkor ne csak erre gondolj, hanem egy olyan facebookos hírlevélfeliratkozó alkalmazásra is, amellyel címeket gyűjthetsz a (leendő) barátoktól saját adatbázisodhoz!
2. Kapcsolatépítés
Ez is az internet alaptermészetének logikus kihasználása. Mi más a háló, ha nem emberek közötti kapcsolatok rendszere? Lépj kapcsolatba más webshopokkal, akikkel kölcsönösen erősíthetitek egymást!
A megbízható stratégiai partnerek kölcsönösen belinkelik egymás webáruházát, és látogatókat terelnek egymás oldalaira.
Azt tanácsolom persze, hogy ne a közvetlen konkurenseiddel rázz kezet ehhez. Szép gesztus lenne, de nem reális. Az ötlet kulcsa az, hogy a te termékedet vagy szolgáltatásodat kiegészítő webshoppal egyezz ki. Olyannal, akivel megvan közös pont, de az egybeesés nem teljes.
3. SEO
Vajon ez soha nem fog kimenni a divatból? Hacsak az internet logikája meg nem változik – amire nem sok esély van –, a keresőmotor-optimalizálás (search engine optimization) témája is örökzöld marad.
Ha a webáruházad eredményesebb SEO-jára vágysz, két kérdést kell feltenned magadnak:
- Te hogyan keresel rá valamire az interneten?
- És mi késztet arra, hogy az első egy-másfél találati oldalon ne éppen a legelső, hanem bármely másik keresési eredményre kattints?
Két, látszólag egyszerű kérdés. De ha a részletes és pontos válaszok birtokában volnánk, a Jeff Bezosével (Amazon) és Zuckerbergével (Facebook) vetekedhetne vagyonunk… (legalábbis amíg utóbbi el nem ajándékozza a részvényeit).
Kattints tovább ide, ha a webáruházad hatékonyabb SEO-jára vágysz!