Webshop design újratöltve, csalogass több látogatót!

Webshop design újratöltve, csalogass több látogatót!

2016.06.23. 15:00
Webshop design újratöltve, csalogass több látogatót!

„Minálunk, ha teljes erődből rohansz, az épp csak arra elég, hogy egy helyben maradj. Ha máshová akarsz jutni, legalább kétszer olyan gyorsan kell futnod!” Akár a webshopok gyorsan változó világára is érvényesek lehetnek a Fekete Királynő szavai az Alice Tükörországban című meseregényből!

Ha naprakész akarsz maradni, akkor a folyamatos fejlesztés elkerülhetetlen. De milyen irányokban érdemes nyitnod?

A legizgalmasabb 5 idei webshop trend

1. Reszponzív webshop design: lényege, hogy egy weboldalunk van, viszont ez az oldal másképp reagál az egyes képernyőméretekre. Az elemek szélessége csökken, a menüpontok összerendeződnek, és ahol pl. 4 oszlopos megjelenés volt, az akár 1-re összpontosul, de a weboldal funkcionalitása megmarad.

2. A lapos felületek térhódítása, azaz a flat design. Mert a legfontosabb ma már nem az, hogy a webshop úgy nézzen ki, mint a karácsonyfa, hanem az, hogy a felület átlátható és funkcionális legyen. Ennek az egyszerűsítésnek részben szintén a kisebb képernyőjű mobileszközök elterjedéséhez van köze. A most divatos minimalista megközelítés célja, hogy csökkentse a felhasználói felületen megjelenő elemek számát a friss és tiszta kinézet érdekében.

3. Material design: az előbb említett puritán egyszerűség ellentrendje. A Nagy Google találmánya, amelynek elve alapján a képi megjelenés térben rétegesen felfelé építkezik, fény-árnyék játékra épül, amely 3d-s alakzatot és ezzel anyagszerű hatásokat hoz létre, akár olyan trükköktől sem riadva vissza, mint a kétirányú fényforrás használata. A felületek ezáltal mélységet kapnak, térbelivé válnak.

4. Merész színek. Hiszen a zenei hangon kívül semmi sem kommunikál intenzívebben és közvetlenebbül egy érzelmi állapotot a befogadónak, mint a színek. Ezek közül a megfelelő árnyalatok használatával észrevétlenül is a vásárláshoz vezető hangulatot teremthetsz a webshopban, ahogyan az offline világ boltjaiban az energiát és pozitivitást sugárzó vagy az elidőzésre késztető, nyugis zene befolyásol.

5. „Szélesvásznú” fotók. Mivel az agynak továbbított információk 90%-a vizuális, és a képiséget az agy 60.000-szer gyorsabban dolgozza fel, mint a szöveget, a legújabb divat szerint trendinek számít, ha a fotók nem csupán tarkítják, hanem egyenesen uralják a felületet. A szöveges marketingüzenetek szempontjából elveszett felületektől sem kell félni, mert a jól eltalált, nagyméretű fotók továbbgördítésre késztetnek!

Plusz egy tipp

Akárcsak a divat terén – van, ahol valaki egy farmerben és egy sima, fehér pólóban is stílusosabban néz ki, mint más a vadiúj ruhában – a webdesign terén sem érdemes valamit csak azért követned, mert „divatos”. Kérj inkább személyes „stílustanácsadást”, hogy megtaláld a számodra ideális webshop designt!

Kíváncsi vagy a többi blog bejegyzésünkre is? Kattints ide.

Ünnepi nyitva tartás és ügyelet

A viaWeb iroda 2016. december 17-től január 2-ig zárva tart.
Az ünnepek alatt az ügyfélszolgálat e-mail ügyeletet tart vészhelyzet esetére, a szerver üzemeltetésnél pedig éjjel-nappali ügyelet lesz.

Maradjunk kapcsolatban!X