Webshop design újratöltve, csalogass több látogatót!
Webshop design újratöltve, csalogass több látogatót!
2016.06.23. 15:00„Minálunk, ha teljes erődből rohansz, az épp csak arra elég, hogy egy helyben maradj. Ha máshová akarsz jutni, legalább kétszer olyan gyorsan kell futnod!” Akár a webshopok gyorsan változó világára is érvényesek lehetnek a Fekete Királynő szavai az Alice Tükörországban című meseregényből!
Ha naprakész akarsz maradni, akkor a folyamatos fejlesztés elkerülhetetlen. De milyen irányokban érdemes nyitnod?
A legizgalmasabb 5 idei webshop trend
1. Reszponzív webshop design: lényege, hogy egy weboldalunk van, viszont ez az oldal másképp reagál az egyes képernyőméretekre. Az elemek szélessége csökken, a menüpontok összerendeződnek, és ahol pl. 4 oszlopos megjelenés volt, az akár 1-re összpontosul, de a weboldal funkcionalitása megmarad.
2. A lapos felületek térhódítása, azaz a flat design. Mert a legfontosabb ma már nem az, hogy a webshop úgy nézzen ki, mint a karácsonyfa, hanem az, hogy a felület átlátható és funkcionális legyen. Ennek az egyszerűsítésnek részben szintén a kisebb képernyőjű mobileszközök elterjedéséhez van köze. A most divatos minimalista megközelítés célja, hogy csökkentse a felhasználói felületen megjelenő elemek számát a friss és tiszta kinézet érdekében.
3. Material design: az előbb említett puritán egyszerűség ellentrendje. A Nagy Google találmánya, amelynek elve alapján a képi megjelenés térben rétegesen felfelé építkezik, fény-árnyék játékra épül, amely 3d-s alakzatot és ezzel anyagszerű hatásokat hoz létre, akár olyan trükköktől sem riadva vissza, mint a kétirányú fényforrás használata. A felületek ezáltal mélységet kapnak, térbelivé válnak.
4. Merész színek. Hiszen a zenei hangon kívül semmi sem kommunikál intenzívebben és közvetlenebbül egy érzelmi állapotot a befogadónak, mint a színek. Ezek közül a megfelelő árnyalatok használatával észrevétlenül is a vásárláshoz vezető hangulatot teremthetsz a webshopban, ahogyan az offline világ boltjaiban az energiát és pozitivitást sugárzó vagy az elidőzésre késztető, nyugis zene befolyásol.
5. „Szélesvásznú” fotók. Mivel az agynak továbbított információk 90%-a vizuális, és a képiséget az agy 60.000-szer gyorsabban dolgozza fel, mint a szöveget, a legújabb divat szerint trendinek számít, ha a fotók nem csupán tarkítják, hanem egyenesen uralják a felületet. A szöveges marketingüzenetek szempontjából elveszett felületektől sem kell félni, mert a jól eltalált, nagyméretű fotók továbbgördítésre késztetnek!
Plusz egy tipp
Akárcsak a divat terén – van, ahol valaki egy farmerben és egy sima, fehér pólóban is stílusosabban néz ki, mint más a vadiúj ruhában – a webdesign terén sem érdemes valamit csak azért követned, mert „divatos”. Kérj inkább személyes „stílustanácsadást”, hogy megtaláld a számodra ideális webshop designt!