Három webáruház-felfuttató trükk képekkel

2016.09.15. 13:32
Három webáruház-felfuttató trükk képekkel

Ha hiszed, ha nem, a keresőrobotok (például a google) nem csak a weboldal szövege alapján rangsorolják a webáruházat a találati listákon, hanem a képeket is alaposan “megnézik”. 
Persze nem egészen úgy, ahogy a látó emberek teszik.

Amikor az ember ránéz egy képre, jó esetben azonnal felismeri, hogy mit ábrázol. Webáruház esetében alap, hogy minden termékről legalább egy, jó minőségű fénykép fel legyen töltve. Ugyanis az emberek többsége a képet nézi meg először, és az alapján már többé-kevésbé be is azonosítja, hogy ezt a terméket kereste-e. Ha példának okáért egy új energiatakarékos fridzsidert szeretne vásárolni, de a fotón egy sütő látható, akkor azonnal továbbkattint. Viszont ha a képen egy hűtőszekrényt lát, akkor elolvassa a részleteket, amiből kiderül a fogyasztása.

A legnépszerűbb internetes keresők fejlesztői folyamatosan tanulmányozzák a felhasználók weboldal-böngészési szokásait, és ezek alapján programozzák be a keresőrobotok működését. Ez az oka annak, hogy a keresők olyan pontos eredményt képesek hozni a többmillió ismert weboldal közül.

Ha az embereknek fontos információt adnak a képek, akkor nem csoda, hogy a keresőrobotok is górcső alá veszik a fotókat, még ha ezzel közel sincs olyan könnyű dolguk. Viszont ha segítünk nekik, akkor óriási keresőoptimalizálási előnyre teszünk szert.

Már önmagában hasznos több képet elhelyezni a weboldalon. Nem csak a google-nak, hanem az embereknek is. Azonban a keresőrobotra úgy kell tekinteni, mint egy vak emberre, aki nem látja a képet, azonban tudni akarja, hogy mit ábrázol. Vak társaink esetében ilyenkor gondolkodás nélkül, szavakkal elmeséljük nekik, hogy mi látható a képen.

Nos, a keresőrobotokkal is hasonlóan kell viselkedni: a megfelelő helyen szavakkal elmagyarázni a fotók jelentését.

A képek keresőoptimalizálása

Egy képről pontosan három helyen lehet szöveges információt elhelyezni, amit a keresők figyelembe vesznek:

Fájlnév: kiemelten fontos, hogy ne a fényképezőgép által adott DSC98875.jpg fájlnevet használjuk, hiszen ennek semmi értelme nincs. A fotókat mindig úgy nevezzük el, hogy egyértelműen utaljon a tartalmára.
Termékkép esetében legyen benne a termék neve, és akár a legfontosabb ismérvei is, pl: hutogep-a-osztaly-inox-gorenje.jpg
Ahogy a példából is látszik, nagyon fontos, hogy a fájnévben nem használhatók ékezetes betűk, szóközök és írásjelek. Ha ezeket a szabályokat betartjuk, akkor a keresőrobot tutira boldogulni fog vele.

Alternatív szöveg: ez a kép forráskódjában elhelyezhető szöveg úgynevezett alt tag, ami arra szolgál, hogy a kép helyett kerüljön megjelenítésre, amennyiben az valamilyen okból nem érhető el. A “forráskód” említésétől nem szabad megijedni, mert szó sincs arról, hogy programoznunk kellene. A webes szövegszerkesztő felületeken ennek a beállítása pofonegyszerű.

Súgócímke: szintén a kép forráskódjában helyezkedik el az úgynevezett title tag. Ez a szöveg egy kis magyarázó buborékban jelenik meg a weboldalon, amikor a kép fölé visszük az egeret.

JÓ TUDNI: visszakanyarodva a cikk előző bekezdéséhez, nem véletlenül hasonlítottam a keresőrobotokat a vakokhoz. A vakok és gyengénlátók képernyő-felolvasó programok segítségével olvassák az internetet, és ezek a szoftverek is a képekhez rendelt alternatív szöveget olvassák fel, amikor egy kép található a szövegbe ágyazva. Ezért fontos, hogy az alternatív szöveget tömören, és az emberek számára is érhetően fogalmazzunk meg.

Hogy működik ez a gyakorlatban?

A kép feltöltése előtt nevezzük át a fájlt úgy, hogy a fájlnév egyértelműen utaljon a tartalmára. Használjuk tömören a legfontosabb kulcsszavakat.

A viaWeb webáruházakban a termékeknél feltölthető indexkép esetében az alt és title tagokat automatikusan kitölti a rendszer a terméknévvel, így nekünk csak arra kell ügyelni, hogy megfelelően elnevezett képet töltsünk fel.

A tartalomba feltölthető képekről, és azok keresőoptimalizálásáról pedig mindent megtalálsz a viaWeb tudástárában, a Kép beillesztése témakör alatt.

Kíváncsi vagy a többi blog bejegyzésünkre is? Kattints ide.

Ünnepi nyitva tartás és ügyelet

A viaWeb iroda 2016. december 17-től január 2-ig zárva tart.
Az ünnepek alatt az ügyfélszolgálat e-mail ügyeletet tart vészhelyzet esetére, a szerver üzemeltetésnél pedig éjjel-nappali ügyelet lesz.

Maradjunk kapcsolatban!X