Meta adatok az online kommunikációban
Meta adatok az online kommunikációban
2014.09.01. 13:25
Hogyan használd a meta adatokat az online kommunikációdban
Egyre többen szeretnék kihasználni az online kommunikációban rejlő előnyöket. Ezek közé tartozik a meta adatok mezőinek kitöltése is. Bár ezeket a honlapod vendégei nem feltétlenül látják, a háttérben azonban mégis biztosan figyeli őket valaki. Igen, jól sejted, a keresőrobotok.
A keresők weboldaladat adatok sokaságaként kezelik, a meta adat pedig számukra nyújt információt: egyfajta összefoglalót, értelmezési segédletet.
Ha keresőoptimalizálni szeretnél, ismerkedj meg a következő fogalmakkal is:
1. Cím (Title):
Aloldalaid címei - a találati oldalon az első sorban jelenik meg. Legyen lényegre törő, rövid. Jó, ha tartalmazza az adott oldal kulcsszavát.
2. Leírás (Description):
Aloldalaid tartalmának rövid, figyelemfelkeltő összefoglalásai. A találati listában a Címsor és az oldal linkje alatti szövegrészletként jelenik meg.
3. Kulcsszó (Keyword):
Olyan kulcsszavakat, kifejezéseket adj meg itt, amelyek szerepelnek az adott aloldalon.
Nem érdemes túlzásokba esni, körülbelül 5 kulcsszó elegendő, de ha csak 2 szót/kifejezést tartasz értékesnek, az is megfelelő.
Beállítás a viaWeb.hu bérelhető weboldalon:
Aloldalaid, egyes menüpontjaid szerkesztésére kattintva a 'SEO' fül alatt találhatóak ezek a beállítások. Minden menüpontnak, almenünek külön-külön be tudsz állítani egyéni keresőoptimalizálást. És ez még nem minden. A termékkategória laptípus egyes termékeinél, vagy a Hír/blog laptípus egyes bejegyzéseinél is külön-külön megadhatóak a fenti meta adatok.