Mikor kell frissíteni a weboldalt?

2017.03.10. 10:45
Mikor kell frissíteni a weboldalt?

Csokorba gyűjtöttük azokat az eseteket, amikor bizony frissíteni kell még a legjobb weboldalt is. Szerencsére nem lett olyan sok, hogy állandóan a szerkesztőfelületen kelljen lógni. Viszont néhány dologra érdemes időt szánni, csak az nem mindegy, hogy mikor.

Az alábbiakban “időszerűség” alapján soroltuk be a weboldal-szerkesztési teendőket:
- vannak a halaszthatatlan frissítések
- a rendszeres frissítések
- és a nagyvonalú éves áttekintésekből adódó frissítések, amiket bármikor elvégezhetünk, amikor épp időnk engedi.

Haladéktalanul frissíteni kell

  • A cég adatainak változása esetén.
    Cégnév, egy üzlet fantázianevének kiírásakor fontos megjeleníteni ezeket a weboldalon is. De olyan adatok is változhatnak, mint például a bankszámlaszám.
     
  • Az elérhetőségeket.
    A cím, telefonszám frissítése egyértelmű. Új munkatárs érkezésekor, vagy egy régi távozásakor is fontos a friss információkat elérhetővé tenni, legyen az név, telefonszám vagy e-mail cím.
     
  • Nyitvatartást
    Ünnepek közeledtével már jóelőre tájékoztatni kell a látogatókat és ügyfeleket az iroda/üzlet nyitvatartásáról. Ezt sose szabad az utolsó pillanatra hagyni. Gondoljuk át, hogy március 15. közeledtével lesz valami teendőnk? Tervezett valaki hosszúhétvégét?
     
  • Termékek/szolgáltatások árának vagy elérhetőségének változásakor.
    Mindig az aktuális ár jelenjen meg a honlapon. Nincs annál kiábrándítóbb, mint amikor kinézünk valamit az interneten, elmegyünk a boltba és drágábban lehet csak megvenni, vagy esetleg épp hiánycikk. Ezek webáruház esetében pont olyan bosszantók, csak legalább nem mentünk messzire.
 

Rendszeresen időt kell rá szánni

  • Blogcikkeket vagy híreket írni.
    Itt a hangsúly a rendszerességen van. Mindegy, hogy hetente, kéthetente vagy havonta egyszer teszed meg, de akkor mindenképp tedd meg és ne legyen semmi más ennél fontosabb. Az előre tervezés ebben az esetben nagyon hasznos lehet, hiszen a cikkek megjelenését lehet akár időzíteni is.
     
  • A termékek rendszeres ellenőrzése a webáruházban nagyon fontos.
    Akinek boltja is van, kösse össze ezt a műveletet a havi leltárra! Ha valamely termék épp nincs raktáron, esetleg megszűnt a forgalmazása, akkor meg kell szüntetni a rendelhetőségét, vagy akár véglegesen törölhető is a webáruházból.
 

Ráérnek akkor, amikor időnk engedi

  • Évente egy-két alkalommal érdemes töviről-hegyire végigkattintgatni az összes menüpontot és átolvasni. Ilyenkor általában találunk elavult infókat, esetleg helyesírási hibákat, amik addig kevéssé voltak szembetűnőek. Ezek többsége pillanatok alatt frissíthető és nagy megkönnyebbülést okoz - megint jobbak lettünk :)
     
  • A weboldal tartalma mellett a kinézetére is érdemes odafigyelni, és leporolni. Évente legalább egy alkalommal legyünk a saját magunk vendégei. Nézzük meg a honlapunkat úgy, mintha nem a miénk lenne. Mintha “csak” egy látogató lennénk, aki most először látja a weboldalt. Kritizáljunk keményen! Rendben van az összhatás? Könnyű kiigazodni a menüpontok között?
     

Végezd el a frissítéseket az adminfelületen ingyen és azonnal, vagy ha nincs erre időd, de szükséges lenne már, akkor bízd ránk a dolgot egy tartalomfeltöltés csomag keretében!

Kíváncsi vagy a többi blog bejegyzésünkre is? Kattints ide.

Ünnepi nyitva tartás és ügyelet

A viaWeb iroda 2016. december 17-től január 2-ig zárva tart.
Az ünnepek alatt az ügyfélszolgálat e-mail ügyeletet tart vészhelyzet esetére, a szerver üzemeltetésnél pedig éjjel-nappali ügyelet lesz.

Maradjunk kapcsolatban!X