Hogyan ösztönözd hírlevél-feliratkozásra a látogatóidat?

Ösztönözd hírlevél-feliratkozásra a weboldalad látogatóit

2017.01.27. 20:04
Ösztönözd hírlevél-feliratkozásra a weboldalad látogatóit

Te is tapasztaltad, hogy a kutya se kéri a hírleveledet, hiába van kint a feliratkozó űrlap a weboldaladon? Ne aggódj, sokan járnak hasonló cipőben. Ez egy általános jelenség témakörtől függetlenül, aminek az az oka, hogy mostanra szinte mindenki csinálja, mindenki kínálja.

Viszont ez azt is eredményezi, hogy egyre több hírlevélre iratkozunk fel és elárasztanak minket a levelek. Ismerős az, hogy a bejövő levelek mappájában a reklámlevelek között alig találod meg a barátaid e-mailjét? Egy idő után az ember már kétszer is (sőt háromszor, négyszer is) meggondolja, hogy még egy hírlevelet megrendeljen-e.

Már nem elég azt ígérni, hogy rendszeresen küldök majd neked izgalmas leveleket valamiről.

Lehet, hogy már három másik hasonló hírlevelet is kap hasonló témakörben. Minek még egy? Tud valami újat mondani? Vagy csak tovább gyűlik az ovasatlan levelek száma?

Ahhoz, hogy valaki megadja az e-mailcímét, kell valami csali. Valami plusz, a hírlevélen kívül, amire ráharapnak.

A csali

A csali “nem más, mint egy olyan termék, amit ingyen kínálsz a vevőidnek egy e-mail címért cserébe” - olvasható Langmár Zsuzsa kommunikációs szakértő blogjában. Persze ez nem azt jelenti, hogy ha borszaküzleted van, akkor a feliratkozásért cserébe küldesz neki egy üveg bort vagy egy dugóhúzót. A csali termék lehet egy elektronikus tartalom is, amit csak a cím megadása után lehet megtekinteni vagy letölteni. A boros témánál maradva például arról, hogyan tüntesd el a vörösborfoltot a kényes kelmékből. Ezt aztán megoszthatod magán a weboldalon egy cikkben, vagy egy letölthető pdf-ben, vagy akár egy videóban. A lényeg az, hogy ezt a tartalmat csak akkor láthassa az érdeklődő, amikor a címe már a címlistánkon van és hozzájárult a hírlevélküldéshez.

Ha most arra gondolsz, hogy persze ebben a témában könnyű volt példát hozni, de a te helyzeted ennél sokkal nehezebb, akkor gondolj csak arra, hogy mi az, amit rendszeresen megkérdeznek tőled az ügyfeleid, pedig számodra teljesen triviális a válasz. Na, pont erről kell ingyenes anyagot létrehoznod!

Ha az elméletet érted, most jöjjön a gyakorlat.

Hogyan adjuk oda a csali terméket a feliratkozás után?

Természetesen nem kell árgus szemmel figyelned a címlistát, és egyesével elküldeni az ajándékot az újaknak.

Biztosan emlékszel a hírlevél feliratkozás menetére:
- megadod a neved és az e-mail címed egy kis űrlapon
- kapsz egy megerősítő e-mailt a megadott e-amil címre, amiben rá kell kattintani az aktiváló linkre
- ezt követően megjelenik a weboldon, hogy “sikeresen feliratkoztál a hírlevélre”

A viaWeb hírlevélrendszere automatikusan szolgálja ki, DE neked lehetőséged van ehelyett egy sajátkezűleg megszerkesztett aloldalt mutatnod, ahol közlöd a sikeres feliratkozás tényét (mindenképp ezzel kezdődjön) és alatta elérhetővé is teszed a csalitermékedet.

Két lépésből áll az egész

  1. lépésként csak hozz létre egy új tartalmat, és szerkeszd meg a szövegét. A tartalom legyen látható, viszont semmiképp se tedd bele a menübe, és a SEO beállításoknál tiltsd le azt, hogy a keresőmotorok láthassák. Így biztosított, hogy csak azok találják meg az ingyenes anyagot kínáló oldalt, akik megadták a címüket.
  2. lépésként tedd láthatóvá a feliratkozási folyamat végén úgy, hogy a címlista szerkesztésénél az “Aktival OK (http://-vel)” mezőbe írod az imént létrehozott aloldal teljes webcímét.

Ha részletesebb instrukciókra van szükséged a megvalósításhoz, ezen a linken elérhető tudástárban lépésről lépésre leírtuk, hogy hogyan kell e-mail címért cserébe letölthető anyagot adni a viaWeben.

Címkék:
Kíváncsi vagy a többi blog bejegyzésünkre is? Kattints ide.

Ünnepi nyitva tartás és ügyelet

A viaWeb iroda 2016. december 17-től január 2-ig zárva tart.
Az ünnepek alatt az ügyfélszolgálat e-mail ügyeletet tart vészhelyzet esetére, a szerver üzemeltetésnél pedig éjjel-nappali ügyelet lesz.

Maradjunk kapcsolatban!X