Újabb jogi „apróság” a webshopod kapcsán

Újabb jogi „apróság” a webshopod kapcsán

2016.04.08. 10:08
Újabb jogi „apróság” a webshopod kapcsán

„Oly jól csúszik ez a banánhéj!” – Ha webshopod van, akkor érdemes rendszeresen felidézned a régi sláger refrénjét, mert kellő elővigyázatosság nélkül csakugyan könnyű megcsúszni ezen a területen.

Az egyik jogi banánhéj, amin simán bajt okozhat: egy újonnan bevezetett kötelezettség minden online áruház számára.

Vitarendezési platform webshopodnak

2016-tól az európai, így a magyar webshopoknak is törvényileg kötelező feltüntetni az EU új, online vitarendezési platformjára mutató elektronikus linket, valamint a platform e-mail címét.

Ha szolgáltatásodra, termékedre esetleg panasz van, akkor a fogyasztók rögtön erre kattinthatnak.

De ne mérgelődj! Ez az újítás a Te online áruházad számára sem éppen haszontalan, mert:

  • olcsó és gyors vitarendezési lehetőség van a webshopod és az ügyfelek közötti esetleges jogviták rendezésére;
  • erősíti a bizalmat az internetes kereskedelemmel szemben, hiszen plusz biztosítékot nyújt a leendő vásárlódnak;
  • legrosszabb esetben is elkerülheted a drága és bonyodalmas bírósági eljárásokat;
  • ha máris több országon átnyúló tevékenységet folytatsz, egységesen kezelheted az esetleges panaszokat.

Hogyan működik az ODR Platform?

A webshopok elleni panaszokat kezelő European Online Dispute Resolution (ODR) Platform, amelyet az Európai Bizottság hozott létre, regisztrációt igényel a fogyasztó részéről, ha annak nem sikerült közvetlenül rendeznie a vitáját veled. A már magyarul is elérhető online bejelentő platform linkje: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Vásárlód panaszát a platform továbbítja neked, majd meg kell egyeznetek a vitarendezési fórumról, amely rendezni fogja a helyzetet köztetek. Ennek kiválasztásában a platform is segít, ezután pedig oda is megküldi a panaszt.

Ha 30 napon belül itt sem találtok megoldást, akkor ez a viszonylag egyszerűbb út ezzel véget is ér, és marad a rendes bírói eljárás.

A viaWeb.hu megvéd a bírságtól

Mint mindig, a végrehajtott fejlesztéseinkkel most is elejét vettük annak, hogy online áruházad a fogyasztóvédelmi hatóságok martaléka legyen.

Ebben az esetben is végeztünk egy kis fejlesztést, aminek köszönhetően a láblécben elhelyezett „További infó a tárhelyszolgáltatóról” link már elérhető minden viaWeb.hu bérelt weboldalról.

A fejlesztés alapja a már  2014. január 1-én módosult 2001. évi CVIII. törvény 4. paragrafusa (az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről), amely azokra a kötelező adatszolgáltatásokra vonatkozik, amelyeket a weboldalakon feltétlenül szerepeltetni kell – többek között a tárhelybiztosító adatait is, ha kereskedelmi tevékenységet folytató oldalról van szó.

Az általunk tervezett webshopok még véletlenül sem csúszhatnak meg jogi banánhéjakon!

Ha szeretnéd tudni, hogy az oldalad megfelel-e a jogi elvárásoknak, akkor érdemes átolvasnod a webshopok üzemeltetésével kapcsolatos bővebb tájékoztatónkat is.

Szeretnél naprakészen értesülni a későbbi változásokról is?
Nincs más dolgod, mint feliratkozni hírlevelünkre.

Kíváncsi vagy a többi blog bejegyzésünkre is? Kattints ide.

Ünnepi nyitva tartás és ügyelet

A viaWeb iroda 2016. december 17-től január 2-ig zárva tart.
Az ünnepek alatt az ügyfélszolgálat e-mail ügyeletet tart vészhelyzet esetére, a szerver üzemeltetésnél pedig éjjel-nappali ügyelet lesz.

Maradjunk kapcsolatban!X