5 eszköz a webshopod forgalmának növelésére

5 eszköz a webshopod forgalmának növelésére

2016.07.29. 14:00
5 eszköz a webshopod forgalmának növelésére

Mindegy, mit árul a webshopod, mert a forgalomnövelés módszere ugyanaz. Ezt foglaltuk össze számodra egy 5 pontból álló csekklista formájában. Ha mind az öt forgalomnövelő eszközt kipipáltad, a webáruház valódi vevőmágnes lehet.

Vevőmágnes webshop lépésről lépésre

1. Kezdd a designnal!

Az Apple, a BMW vagy a Nike nem kedvtelésből költ dollármilliókat a designra. Hanem mert tudják, hogy az arculat az, ami elsősorban elad.

Ha a webshop designja áramvonalas és sallangmentes, az maga a legmeggyőzőbb, szavak nélküli üzenet a vásárló számára arról, hogy az online felület mit takar, és milyen lesz a vásárlás.

 

2. Lődd be a célpiacod!

Mindenki minél több online vásárlónak akar eladni, ez természetes. De ehhez a valódi kulcs nem egy bárkinek szánt, általános üzenet.

Minél inkább úgy érzik a webáruházad látogatói, hogy az ajánlatod személyesen nekik szól, annál valószínűbb, hogy el is  fogadják.

Erre való az ügyfélkarakterek kialakítása, vagyis a webshopod által megcélzott tipikus ügyfél minél pontosabb leírása, akinek a felhasználói tapasztalatához az egész áruház designját igazítani fogjuk.

 

3. Tégy ajánlatot!

A régi piaci kikiáltók, akik mellesleg remek marketingszakemberek voltak, nem hiába alkalmazták a módszert. Webshopod vizuális hierarchiájában is előkelő helyet kell biztosítanod az ún. vevő-értékajánlatnak.

Ez lényegében nem más, mint egy ígéret arra, hogy a vásárló tőled olyan értéket fog kapni, amely segít megoldani a problémáit, vagy javítja az életminőségét (releváns); konkrét és specifikus előnyökkel jár számára (számszerűsíthető); indokolja, hogy miért tőled és nem a konkurenciától érdemes vásárolni (egyedi versenyelőny).

 

4. Csökkentsd a súrlódást!

Mindahányszor egy cél felé törekszünk, vannak olyan gátló tényezők, amelyek a fizikai súrlódás mintájára csökkentik az előrehaladást. A webshopod esetében ide tartoznak a vevőid kételyei, habozásai és fenntartásai, amelyeket az online közeg miatt nehezebb személyesen kezelned.

Sokat teszel annak érdekében, hogy a termékek – szinte észrevétlenül – minél nagyobb számban vevőid virtuális kosarába kerüljenek, ha az online boltod átláthatóan működik, és a letisztult vizuális nyelvnek köszönhetően nem a rendelés útvonalát kell keresgélni, hanem ellenkezőleg: szinte lehetetlen letérni róla a szemet manipuláló, profi designnak köszönhetően.

 

5. Legyen világosság!

Tuti, hogy az emberek nem fognak olyasmit megvásárolni, aminek a leírását sem értik. De ahhoz, hogy biztosítsd a vásárláshoz szükséges megértést, nem feltétlenül kell az ajánlatodat lebutítanod.

A vizuális kommunikációt éppen arra találták ki, hogy az aránylag összetett tényeket, folyamatokat egyetlen pillantásra befogadhatóvá tegye. Ez szükséges ahhoz is, hogy a webshopod eladjon: a megfelelő grafikonok, ábrák és képek, amelyek nem csupán kiegészítik, hanem érthetővé is teszik a szöveget – egészen a hőn áhított akciógomb lenyomásáig, amin az áll, hogy „LEADOM RENDELÉST”.

Mindezek a feltételek azonban csak a minimumai annak, amit ügyfeleinknek biztosítani tudunk. Vedd fel velünk a kapcsolatot, ha Te is ilyen vevőmágnes webshopot szeretnél!

Kíváncsi vagy a többi blog bejegyzésünkre is? Kattints ide.

Ünnepi nyitva tartás és ügyelet

A viaWeb iroda 2016. december 17-től január 2-ig zárva tart.
Az ünnepek alatt az ügyfélszolgálat e-mail ügyeletet tart vészhelyzet esetére, a szerver üzemeltetésnél pedig éjjel-nappali ügyelet lesz.

Maradjunk kapcsolatban!X