Így javíts a webáruházad látogatottságán

Hogyan javíts a webáruházad látogatottságán?

2016.03.18. 10:16
Hogyan javíts a webáruházad látogatottságán?

A webáruházak világában sincs másként, mint a vásárlók kegyeiért versengő offline boltoknál. Ahhoz, hogy kitűnj a tömegből, nemcsak a már bevált marketinges recepteket kell alkalmaznod, hanem késznek kell lenned újítani is.

Te hallottál már arról a webáruházról, amelyik nem akarta marketingjét frissíteni? Nem?

Na látod: hát mi sem!

Tippek a webáruházad promójához

Csapjunk bele, és lássuk, hogy mi az, ami garantáltan működik. Ha ezeket a tippeket alkalmazod, nem kell a nulláról kísérletezned a spanyolviasz feltalálásával.

1. Hírlevelezés

Online vagy sem, de még él a régi etikett. Ha ügyfelednek „udvarolni”, ismerkedni szeretnél, levelet kell írnod. A klasszikus, kitaposott utak a marketingben is azért népszerűek, mert a legrövidebbek.

Ha ötleteid és ütős üzeneteid megvannak hozzá, akkor már csak egy olyan eszközre van szükséged, amelynek segítségével webshopodtól legalább heti rendszerességgel röppenhetnek leveleid a Tisztelt Címhez.

Sőt, ha igazán profi akarsz lenni, akkor ne csak erre gondolj, hanem egy olyan facebookos hírlevélfeliratkozó alkalmazásra is, amellyel címeket gyűjthetsz a (leendő) barátoktól saját adatbázisodhoz!

2. Kapcsolatépítés

Ez is az internet alaptermészetének logikus kihasználása. Mi más a háló, ha nem emberek közötti kapcsolatok rendszere? Lépj kapcsolatba más webshopokkal, akikkel kölcsönösen erősíthetitek egymást!

A megbízható stratégiai partnerek kölcsönösen belinkelik egymás webáruházát, és látogatókat terelnek egymás oldalaira.

Azt tanácsolom persze, hogy ne a közvetlen konkurenseiddel rázz kezet ehhez. Szép gesztus lenne, de nem reális. Az ötlet kulcsa az, hogy a te termékedet vagy szolgáltatásodat kiegészítő webshoppal egyezz ki. Olyannal, akivel megvan közös pont, de az egybeesés nem teljes.

3. SEO

Vajon ez soha nem fog kimenni a divatból? Hacsak az internet logikája meg nem változik – amire nem sok esély van –, a keresőmotor-optimalizálás (search engine optimization) témája is örökzöld marad.

Ha a webáruházad eredményesebb SEO-jára vágysz, két kérdést kell feltenned magadnak:

  • Te hogyan keresel rá valamire az interneten?
  • És mi késztet arra, hogy az első egy-másfél találati oldalon ne éppen a legelső, hanem bármely másik keresési eredményre kattints?

Két, látszólag egyszerű kérdés. De ha a részletes és pontos válaszok birtokában volnánk, a Jeff Bezosével (Amazon) és Zuckerbergével (Facebook) vetekedhetne vagyonunk… (legalábbis amíg utóbbi el nem ajándékozza a részvényeit).

Kattints tovább ide, ha a webáruházad hatékonyabb SEO-jára vágysz!
Kíváncsi vagy a többi blog bejegyzésünkre is? Kattints ide.

Ünnepi nyitva tartás és ügyelet

A viaWeb iroda 2016. december 17-től január 2-ig zárva tart.
Az ünnepek alatt az ügyfélszolgálat e-mail ügyeletet tart vészhelyzet esetére, a szerver üzemeltetésnél pedig éjjel-nappali ügyelet lesz.

Maradjunk kapcsolatban!X