Profi webáruház indítása egyszerűen

Profi webáruház indítása egyszerűen

2016.04.15. 13:05
Profi webáruház indítása egyszerűen

A webáruház indítása nem egy szűk, kiváltságos réteg előjoga. Ha internetkapcsolattal rendelkezel, ugyanannyi esélyed van Jeff Bezos (Amazon) vagyonára, mint bárkinek.

Mintha csak az online értékesítésről mondta volna kétezer-ötszáz évvel ezelőtt Lao-ce: „Az ezer mérföldes utazás egyetlen lépéssel kezdődik.”

Egy-két-há… webáruház indítása kezdőknek

De hagyjuk a kínai filozófusokat, és nézzük inkább a lépéseket!

Az első a legnehezebb.

1. Döntsd el, hogy ki vagy te és mit árulsz!

A webáruház indításában minden más részletkérdés. Vagy egy kis szaktudással megoldható műszaki probléma.

De az ötlet nem.

Vannak olyan szolgáltatások és termékek, amelyeknek az online eladás kedvez. Másokat azonban nehezebb (de nem lehetetlen!) eladni, ha nem tekinthetők meg személyesen.

Milyen legyen hát a webáruházad? Mielőtt a grafikai elemeken törnéd a fejed, amiben a szakemberek úgyis hipp-hopp segíthetnek, te ötletelj előbb inkább valami egyébről. Mégpedig: hogyan igazítsd minél inkább az online közeghez azt, amit te nyújtasz?

Gyorsaság, közvetlenség, egyszerű és ütős üzenetek. Mától ezek lesznek számodra a követendő kulcsszavak!

2. Keress vadászterületet!

Miben más az, amit te kínálsz, ahhoz képest, ami mindenhol kapható? Ha meg tudod válaszolni a kérdést, akkor ez lesz a te (elnézést a szakszóért) „egyedi értékesítési ajánlatod”.

Akinek van ilyen, használja! Erre épül minden. Akinek nincs, fordítsa azonnal minden idejét arra, hogy szert tegyen rá! (Vagyis arra, hogy kitalálja.)

3. Kezdd kicsiben (de folytasd így sokáig)!

Logikus ez is. Mielőtt a Földön élő hétmilliárd embert megszólítanád, előbb tájékozódj és tesztelj ismeretségi körödben. Majd idegenekkel.

Kik azok, akik vevők rá? És kik azok, akik néhány szó után lepattintanak?

Ebből áll össze a leendő ügyfeled fantomképe. Jól jegyezd meg, sőt skicceld le magadnak,  és tedd ki a laptopod képernyője mellé, balra vagy jobbra (ízlés szerint), mert ha sikeres akarsz lenni, neked éjjel-nappal rá kell gondolnod ezután.

A webáruház indítása könnyű

Igen, jól látod. Egyetlen technikai tanácsot sem adtam.

Miért? Mert a profi webáruház indítása fejben dől el. Nem (csak) technikai lépések egymásutánja.

Nem mintha ezek nem volnának fontosak. Hanem azért, mert a te dolgod nem ez. Neked a világhódító ötlettel kell törődnöd. Ami a technikai részleteket illeti, a legjobb (és költséghatékonyabb is!), ha kattintásod nyomán már most, az elejétől profi kézbe kerül a webáruház indítása

Kíváncsi vagy a többi blog bejegyzésünkre is? Kattints ide.

Ünnepi nyitva tartás és ügyelet

A viaWeb iroda 2016. december 17-től január 2-ig zárva tart.
Az ünnepek alatt az ügyfélszolgálat e-mail ügyeletet tart vészhelyzet esetére, a szerver üzemeltetésnél pedig éjjel-nappali ügyelet lesz.

Maradjunk kapcsolatban!X