Egyedi webshop - Az eredetiség határa

Egyedi webshop – Az eredetiség határa

2016.10.20. 8:00
Egyedi webshop – Az eredetiség határa

Legyen szó akár webshopról, akár honlapról, területenként, témakörönként visszatérő dizájnmegoldásokkal van tele az internet. Mindegyik szektorban megvan a kialakult, uralkodó stílus, mert az új webáruházak tervezésekor túlságosan sokan egyenesen a szomszédba, a konkurenciához mennek ötletekért. Csak egy gond van: aki a versenytársak oldalait követi, egy behozhatatlan lépéssel mindig le lesz maradva.

Tippek a kiemelkedő webshop tervezéséhez

Az az internetes áruház, amelyet a konkurencia oldalainak böngészése nyomán, eredeti hozzájárulás nélkül terveznek meg, láthatatlan marad a világhálón. De hogyan kell eljárni ahhoz, hogy friss ötleteket szerezzünk a webshop tervezéséhez?

Mindenekelőtt érdemes a saját ágazatunktól eltérő oldalakat is nézegetni. Külön segítséget jelenthetnek azok a blogok és weboldalak, amelyek gyakran jelentkeznek a legjobb új dizájnmegoldásokból tallózó top 10-es válogatásokkal (például: Smashing Magazine, Webdesigners Depot, Sitepoint). Ezeknek a szerkesztői eléggé megrostálják a felhozatalt ahhoz, hogy az eredményt érdemes legyen látni.

Az eredetiség keresése során ugyanakkor nem árt felidézni Mies van der Rohe építész és tárgytervező jelmondatát, mely szerint „a kevesebb több”: a tervezés annál közelebb kerül saját műfajához, minél kevesebb témáján kívüli, járulékos formai eszközzel él. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az információáradat jelenlegi korában nem kell félni az üres felületektől és az egyszerűségtől, amely a webshop eredeti dizájnját „lélegezni hagyja”.

Végül pedig az egy kaptafára készülő, klónozott webshopok korában érdemes más médiumokra, műfajokra is kitekinteni inspirációért. Ha egészen eredeti megoldásra vágysz, a webáruház-tervezés helyett gondolhatsz például egy olyan képeskönyvre vagy poszterre is, amelyet szívesen nézegetnél, és indíthatod innen, egy alternatív kiindulópontból is az ötletelést.

Az eredetiség határa

Az egyszerű, erőteljes újító ötletek egy csapásra kiemelhetnek a hasonló oldalak tömegéből. Az öncélú esztétikai játéknak a webáruházak tervezésében azonban nincs helye. Felesleges, sőt káros a „jópofa” formai apróságokkal összezavarni a vásárlóidat – például a jól bevált kosárikon vagy a közismert rendelésgomb helyett megfejthetetlen hieroglifákkal kísérletezni.

Szólj rá a dizájnerre, ha azt látod, hogy művészi hajlamait próbálja kiélni, és terveivel nem a profitod elérésében támogat! Hiszen végső soron nem szépségversenyről van szó, hanem az értékesítési folyamatot elősegítő online közeg kialakításáról. Érdeklődj csapatunknál, hogy megtaláld az optimális egyensúlyt eredetiség és a jól bevált szakmai fogások között a webshopod számára!

Ha nincs dizájnered, bátran megbízhatsz jól bevált partnereinkben is, akik a viaWeb felépítésének teljes mértékű ismeretével terveznek szuper webdizájnt a honlapodnak vagy a webáruházadnak. Egyedi viaWeb dizájn csomagunkban nem csak a grafikai tervezés, hanem a dizájn beépítése, tehát a fizikai megvalósítás is benne van!

Kíváncsi vagy a többi blog bejegyzésünkre is? Kattints ide.

Ünnepi nyitva tartás és ügyelet

A viaWeb iroda 2016. december 17-től január 2-ig zárva tart.
Az ünnepek alatt az ügyfélszolgálat e-mail ügyeletet tart vészhelyzet esetére, a szerver üzemeltetésnél pedig éjjel-nappali ügyelet lesz.

Maradjunk kapcsolatban!X