Hírlevélküldéskor célozz hajszálpontosan a webshopod termékei után érdeklődőkre

Hírlevélküldéskor célozz hajszálpontosan a webshopod termékei után érdeklődőkre

2016.06.03. 13:54
Hírlevélküldéskor célozz hajszálpontosan a webshopod termékei után érdeklődőkre

Ha ügyes kampányt indítottál, akkor bizonyára tengernyi látogatód feliratkozott már a hírleveledre. Ez szuper, viszont biztos tapasztaltad, hogy nem mindenki vásárol azok közül, akiket érdekel a téma.

Sőt. Az internetezők egy része csak információt akar, nem pedig pénzt költeni. Ezzel nincs is baj akkor, hogyha te is helyén kezeled a dolgokat.

Kinek, mit, mikor írjunk?

 

Ahelyett, hogy tonnaszám küldöd a termékbemutató leveleket hatalmas címlistákra, célozz azokra, akik meg is vennék az adott terméket.

 

Nyilván van egy pár izgalmas kérdéskör, amivel megfogtad a látogatóidat és a hírlevél-feliratkozókat. Ez az, amiért szívesen olvasgatjátk a weboldaladat.

Ezekről a témákról írj újabb és újabb érdekes hírleveleket, hogy fenntartsd az érdeklődést. Biztosan minden érdekességhez kapcsolódik egy-egy konkrét terméked is, amit megemlíthetsz a szövegben.

De fontos, hogy ne csak említés szintjén legyen benne a termék neve, hanem hivatkozásként is. Így azok, akiket tényleg érdekel, tovább tudnak lépni.

 

A hírlevél végére tehetsz egy képet is, és mellette webshopunkban még többet megtudhatsz erről és erről a termékről. Persze nem csak terméket, hanem termékkategóriát is linkelhetsz, úgy nagyobb a lefedés.

 

Aki a hírlevél törzsszövege (az izgalmas kapcsolódó téma) alapján kíváncsi lesz a termékre, az biztosan rá fog kattintani valamelyik linkre, hogy megismerje a portékádat is. Ők a potenciális vásárlóid, akik már megtették az első lépést. Ha elsőre nem is vesznek semmit, nagy eséllyel meg lehet győzni őket. Aki nem kattint tovább, azt viszont nem érdekli eléggé - rájuk felesleges több időt és hírlevelet pazarolni.

 

Amikor eladni akarsz, szűkítsd a listát a valós érdeklődőkre és küldj nekik személyre szóló ajánlatot, most már pontosan arról a termékről vagy termékcsoportról, ami felkeltette a figyelmét. Így nem csak a statisztikád és az eladási arányod lesz jobb, hanem még hírlevél-egyenleget is spórolsz.

 

Ez a lista már sokkal kevesebb címet fog tartalmazni, ezért bátran kiküldhetsz nekik akár több értékesítésre összpontosító levelet pár napos/hetes késleltetéssel.

 

Hogy lehet ezt megvalósítani?

 

A viaWeb hírlevél statisztikában visszajelzést kapsz arról, hogy hányan kattintottak a hírleveledben szereplő termékek hivatkozására. Egy zseniális fejlesztésnek köszönhetően ez már nem csak egy számadat, hanem azt is pontosan megtudhatod, hogy név szerint kik kattintottak az adott hivatkozásra.

 

Innen pedig már csak egy lépés, hogy a potenciális vásárlókat (kattintókat) összegyűjtsd egy új címlistára, amire aztán a konkrét ajánlatot kiküldöd. A viaWeb az új címlista elkészítésére is lehetőséget kínál mindössze pár klikkeléssel.


Ennek a remek marketing funkciónak a használatát lépésről lépésre bemutatjuk a viaWeb tudástárában.

Kíváncsi vagy a többi blog bejegyzésünkre is? Kattints ide.

Ünnepi nyitva tartás és ügyelet

A viaWeb iroda 2016. december 17-től január 2-ig zárva tart.
Az ünnepek alatt az ügyfélszolgálat e-mail ügyeletet tart vészhelyzet esetére, a szerver üzemeltetésnél pedig éjjel-nappali ügyelet lesz.

Maradjunk kapcsolatban!X