Hogyan vadászd le a termékmódosítás szarvashibáját a webáruházadban?

Hogyan vadászd le a termékmódosítás szarvashibáját?

2016.05.27. 14:00
Hogyan vadászd le a termékmódosítás szarvashibáját?

A legnagyobb hiba amit a webáruház tulajdonosok elkövetnek a termékek frissítésekor, az az URL átírása. Az esetek többségében ezt jóindulatból teszik, mégis többet árt, mint használ.

Az URL módosításra olyan esetekben van szükség, ha helyesírási hiba van benne, vagy mostantól több hasonló termék is elérhető a webáruházban, amiket valamilyen speciális tulajdonsággal lehet megkülönböztetni.

Ez mind olyan ok, ami valóban komolyan alátámasztja a módosítást.

Akkor miért baj mégis, ha átírod a url-t?

Az URL (Uniform Resource Locator) az az elektronikus cím ami alapján a webáruház adott aloldala megtalálható az interneten. Ha ezt a címet megváltoztatod, akkor többet nem fogják megtalálni azok, akik csak a korábbi címet ismerték. Például azok a fontos személyek, akiket érdekel a termék, ezért elmentették a böngésző könyvjelzői közé, vagy hírlevélben kapták meg, amit csak később fognak elolvasni, vagy megosztották a facebookon. Előfordulhat, hogy Te magad osztottad meg a Facebookon, de ettől kezdve bárki kattint a bejegyzésedre, nem lesz elérhető az információ.

Pontosan ugyanúgy működik ez is, mint a hétköznapi életben, amikor olyan kézenfekvő a megoldás, hogy nem is gondolsz rá. Ha új helyre költözik a boltod, de nem mondod meg senkinek az új címet, akkor baj van. A vásárlóid ugyanott fogják keresni a üzletet, ahol eddig volt. Elmennek a megszokott címre, de nem találnak ott semmit. Bosszantó, ugye?

Hacsak nem írod ki a régi bolt ajtajára, hogy elköltöztünk és ez az új címünk. Ugye milyen kézenfekvő? Erről biztosan soha senki nem feledkezik meg...

Ez működik a webáruház esetében is?

Mi az hogy?! Ha a megfelelő helyen írod ki az új címet, akkor a régi címen egy taxisofőr fogja várni a látogatódat, és azonnal átrepíti az új címre. A webáruház látogatója nem bosszankodik, hogy máshova került a termék. Igazából észre sem vesz semmit a címváltozásból, így mindenki számára ez a legkényelmesebb megoldás.

Mit kell tenned?

Ha át kell írnod egy URL-t, legyen szó bármilyen tartalomról (termékről, lapról, galériáról stb.), akkor először nyisd meg a “Weboldal/Átirányítások” menüpontot az adminfelületen és rögzítsd a hibás URL-t, valamint az újat amire le fogod cserélni. Azért célszerű először ezt megcsinálni, mert így még biztosan meg van, hogy mi az eredeti cím, hiszen meg tudod nézni a webáruházban.

Miután a tartalomnál is átírtad az URL-t, már nyugodtan aktiválhatod is az átirányítást.

Ha azt szeretnéd, hogy jól működjön a webáruházad, akkor az átirányításokról részletesebb leírást a viaWeb.hu tudástárban találsz.
Kíváncsi vagy a többi blog bejegyzésünkre is? Kattints ide.

Ünnepi nyitva tartás és ügyelet

A viaWeb iroda 2016. december 17-től január 2-ig zárva tart.
Az ünnepek alatt az ügyfélszolgálat e-mail ügyeletet tart vészhelyzet esetére, a szerver üzemeltetésnél pedig éjjel-nappali ügyelet lesz.

Maradjunk kapcsolatban!X