Statisztikákkal a sikerért
2015.12.02. 12:42Weboldalad látogatói ismerik a siteodat, Te ismered őket?
Tudod, honnan kattintanak át Hozzád, mennyi időt töltenek a weboldaladon, földrajzilag hol találhatók, melyek a kedvenc aloldalaik?
Nagyon nehéz úgy értékesíteni egy terméket vagy szolgáltatást, hogy az alapvető információkkal sem rendelkezünk a célközönségről.
Többek között ehhez is hatalmas segítséget nyújt a Google Analitics webanalitikai szoftver, hiszen megmutatja:
- a honlap látogatottságát, az ott töltött idő mennyiségét;
- melyik aloldalad, menüpont a legnépszerűbb;
- milyen internetes csatornákon jutnak el weboldaladra a látogatók;
- a Föld mely pontján a legnépszerűbb az oldalad;
- milyen könnyen igazodnak el a weboldaladon.
Rengeteg analitikai szoftver létezik, miért a Google Analyticset válaszd?
- mert ingyenes,
- rendkívül részletes, profi,
- biztonságos,
- elérhető magyar nyelven is,
- kampányaid is nyomonkövethetőek és mérhetőek lesznek általa,
- és nem utolsó sorban viaWeb weboldaladba néhány kattintással be tudod kötni
A Google Analytics rengeteg adatot, összefüggést tárol a weboldalunkról kapott információk alapján. Részletes elemzéseket, pontos statisztikákat lehet készíteni a segítségével.
Azonban nem szabad elfelejtenünk azt a tényt, hogy kizárólag annak az analitikai rendszernek van értelme, melynek segítségével:
-
értelmezni tudjuk az oldalunkon zajló folyamatokat, tendenciákat,
-
valóban megértjük a miérteket és az összefüggéseket, valamint
-
statisztikai elemzésünk által üzleti megoldásokra, következtetésekre jutunk, növelve ezzel vállalkozásunk versenyképességét!
Ízelítő a leghasznosabb funkciókból
Bejelentkezést követően a kezdőgrafikon egy összesítő áttekintést mutat, ahol a látogatások száma érhető el napi bontásban. Sőt, nem csak az látható, hogy milyen sok felhasználó böngészte a weboldaladat, hanem az is kiderült, hogy mennyi időt töltött az olvasgatással és eközben hány aloldalt nézett meg. Ha értékesítesz valamit, külön érdekes és hasznos lesz számodra a Demográfiai bontás is, ahol nyelv, ország, mitőbb város szinten kiderül a látogatottság.
Végeztél linképítést keresőoptimalizálás gyanánt? Akkor az átkattintások satisztikájánál (Ügyfélszerzés/Minden forgalom/Hivatkozók menüpont) láthatod, hogy ez mennyire eredményes. Itt ugyanis azt tudod megnézni hogy honnan érkezett a látogatód, melyik weboldalon kattintott a weboldalad reklámjára, vagy egyéb fajta hivatkozásra. Azt is látni fogod, hogy az így érkezett felhasználók mennyi diőt szántak a weboldalad olvasására - amiből kiderül, hogy számukra mennyire volt érdekes. Ha fizetsz a reklámhelyért a hivatkozó weboldalnak, akkor ezeknek a statisztikáknak az alapján el tudod dönteni, hogy megéri-e.
De nem csak azt fontos felmérni, hogy mások hivatkozásai milyen hatásosak, hanem azt is, hogy a saját weboldal szövegezése mennyire buzdítja a látogatót arra, hogy rákattintsanak a benne szereplő hivatkozásokra és így részletesen végigolvassák a honlapodat. Kifejezetten felhasználóbarát a honlapon belüli kattintások grafikai összefoglalója (Viselkedés/Oldalon belüli elemzés menüpont), ahol konkrétan a weboldalad képernyőképét láthatod és azon vannak feltüntetve a megfelelő linkek felett a kattintások száma és aránya.
...és ez még csak három dolog, abból a rengeteg lehetőségből, ami a Google Analytics ingyen a rendelkezésedre bocsát...
Ugye neked is szükséged van a részletes statisztikára?
Amennyiben ViaWeb bérelhető weboldalalad vagy webáruházad van, de még nem nincs Google Analytics programmal, a bekötéséhez minden infót megtalálsz a tudástárban: https://viaweb.hu/tudastar/google-analytics