Útmutató a webshopok ünnepi forgalmának növeléséhez

2016.02.25. 15:00
Útmutató a webshopok ünnepi forgalmának növeléséhez

Az webshopok életében minden ünnep fontos, a legfontosabb természetesen a karácsony. Miért? Ilyenkor az éves bevételeik akár 40%-át is bezsebelhetik. De ne felejtsd el, hogy nem csak karácsonykor vásárolunk kiugróan sokat, hiszen akár a Valentin nap, akár a húsvét is erősen vásárlásra ösztönző lehet.

Ezekben az időszakokban rendkívüli mértékben megnő a látogatók és a vásárlók száma is. Utóbbivá csak akkor válhat az érdeklődő, ha a webshop nem csak jól működik, de okosan tereli is a látogatót. Jó hír, ha sikerül vásárlásra ösztönözni a látogatókat, akkor átlagban többet is költenek, mint egy egyszerű áruházban.

5+1 tuti tipp a webshopok forgalmának növeléséhez

Azok a webshopok, amik nem alakulnak át az ünnepekre, komoly bevételtől esnek el! Mit lehet tenni, hogy jobbá varázsoljuk?

1. Mérni, mérni, mérni! A jövő sikereit a legjobban úgy alapozhatod meg, ha megvizsgálod a múltban elért sikereket.

  • Milyen akciók, kedvezmények működtek tavaly?

  • Mik voltak a legsikeresebb termékek?

  • Mire klikkeltek a legtöbbet az oldalon?

  • Mi hozta a látogatókat az oldaladra?

  • Milyen termékre keresnek előszeretettel a Google-ban?

  • Mit csináltak a versenytársak jobban?

Ezek az adatok segítenek abban, hogy megérthesd a vásárlóid szokásait, így növelheted az érdeklődők és a vásárlók számát is. Ráadásul így az esetleges készletrendelés is sokkal megalapozottabb lehet.

2. Ha ünnep, akkor új dizájn: Legyen szó húsvétról, black fryday-ről, vagy karácsonyról, tény, hogy a sikeres webshopok kihasználják az lehetőségeket, és alkalomhoz illően is alakítják a lapjukat. Ha az oldalad sosem változik, kevésbé lesz vonzó a vásárlóknak. Az új dizájn nem csak a csomagolásoknál hatásos, hanem az online világban is.

Az emberek imádják az ünnepeket, szeretnek ünnepelni. Jó, ha te is érzékelteted velük, hogy ünnep van. Persze nem kell túlzásba vinni! Nem kell feltétlenül az egész oldalt átalakítani. Egy ünnepi logó, fejléc és háttér is eléri a kívánt hatást.

3. Jutalmazd a hűséget: A ünnepeket megelőző időszak remek alkalom, hogy megköszönd a vásárlók hűségét. Kezdetnek akár egy ünnepi üdvözlőlap is megfelel, de a legjobbak a kedvezményes, akciós termékek. A rendelt csomagok mellé szintén tehetsz pár köszönő sort tartalmazó üdvözletet. A csomag méretétől függően akár egy plusz ajándékot is.

4. Fontos az e-mail marketing: Ha van e-mail listád, figyelmeztesd őket, hogyha el akarják kerülni a sorban állást, akkor inkább vásárolják meg az ajándékokat online. Ahogy egyre inkább közeledik egy-egy ünnep, küldj személyre szabott ajánlatokat.

Még nincs e-mail listád? Kezdd el kialakítani! Gyűjtsd össze a vásárlók e-mail címeit, és kezdj hírleveleket küldeni!

5. Különleges ajánlatok, akciók: A sikeres webshopok nem csak a dizájnt alakítják át, de az ajánlatok listáját is. Nézd meg a sikeresebb cégek webáruházait. Mit látsz? A karácsonyi vagy húsvéti hangulat nem csak a weblapon érződik, de a termékeken is. Sokkal gusztusosabbak a termékfotók a főoldalon, ügyesen vannak összepárosítva. Nem az akció feliratot látod villogni. Ha mégis, akkor a közelgő ünnepet jelző szó biztos előtte szerepel.

5+1 A csomagok vonzóbbak: Csomagban a termékek sokkal vonzóbbak a vásárlók  számára. Miből lehetnek csomagok? A legolcsóbb termékekből, a legtöbbet rendelt, népszerű termékekből. A különleges ünnepi ajánlatok csomagban még vonzóbbak lesznek. Már az is elég, ha egy-két terméket ajándékcsokival, díszdobozzal, valami kis aprósággal feldobsz.

Azok a webshopok, amik átalakulnak az ünnepekre, biztosan sikeresen zárják az évet. Miért ne tartozhatnál közéjük? Pár pici változtatással már vásárlásra ösztönözheted a látogatókat. Ezért itt az ideje lépni, amilyen gyorsan csak lehet. Aki lemarad, kimarad a pluszbevételből!

 

Ha kérdésed van a webshopod átalakításáról, írj nekünk, segítünk!

Kíváncsi vagy a többi blog bejegyzésünkre is? Kattints ide.

Ünnepi nyitva tartás és ügyelet

A viaWeb iroda 2016. december 17-től január 2-ig zárva tart.
Az ünnepek alatt az ügyfélszolgálat e-mail ügyeletet tart vészhelyzet esetére, a szerver üzemeltetésnél pedig éjjel-nappali ügyelet lesz.

Maradjunk kapcsolatban!X